• 12 MAR 19

    KE oferuje dofinansowanie wyjazdu na wrześniowy ICT Proposers’ Day 2019

    W dniach 19-20 września 2019 r. Komisja Europejska organizuje w Helsinkach ICT Proposers’ Day 2019 – największe spotkanie informacyjno-brokerskie dla obszaru ICT w programie Horyzont 2020. Podczas tego spotkania prezentowane będą tematy konkursów związanych z ICT w ostatnim roku programu H2020. Aby ułatwić nawiązanie kontaktów i prezentację pomysłów projektowych z obszaru ICT, Komisja – wzorem lat ubiegłych – oferuje pokrycie kosztów transportu dla naukowców i przedsiębiorców z krajów EU13. Dofinansowanie może objąć 11 osób z Polski. Wnioski należy złożyć do 25 marca 2019 r.

    Tematy z Programu Pracy LEIT-ICT 2020 są pogrupowane w następujące bloki:

    • Artificial Intelligence and Technologies for Digitising European Industry and Economy
    • European Data Infrastructure: HPC, Big Data and Cloud technologies
    • 5G
    • Next Generation Internet (NGI)
    • Cross-cutting activities
    • International Cooperation activities
    • Digitising and transforming European industry and services: digital innovation hubs and platforms
    • Platforms and Pilots
    • Cybersecurity

    Lista tematów (wersja Draft) przewidzianych na rok 2020 znajduje się w pliku.

    Spotkanie ICT Proposers’ Day 2019 będzie okazją do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami do projektów składanych w obszarze ICT, w ramach programu Horyzont 2020. Podczas tematycznych sesji networkingowych będzie istniała możliwość prezentacji organizacji, obszarów badawczych  i pomysłów projektowych oraz zapoznania się z pomysłami innych uczestników spotkania, a tym samym nawiązania bezpośrednich kontaktów do przyszłej współpracy.

    Szczegóły dotyczące spotkania ICT Proposers’ Day 2019 pojawią się już wkrótce (koniec marca) na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej oraz stronach KPK.

    W celu umożliwienia nawiązania kontaktów i prezentacji pomysłów projektowych z obszaru ICT, Komisja – wzorem lat ubiegłych – oferuje pokrycie (wyłącznie) kosztów transportu dla naukowców i przedsiębiorców z tzw. nowych krajów członkowskich (EU13). Dofinansowanie może objąć 11 osób z Polski.

    Wybrane osoby nie otrzymują gotówki na pokrycie kosztów podróży – bilety organizowane są przez biuro podróży wynajęte przez Komisję Europejską.

     

    Zasady dofinansowania określone przez KE:

    Koszty transportu: przejazd pociągiem (pierwsza klasa) lub przelot samolotem (klasa ekonomiczna); nie przewiduje się zwrotu kosztów w przypadku przejazdu samochodem, autobusem czy taksówką;

    Agencja turystyczna obsługująca KE skontaktuje się z każdym wyselekcjonowanym uczestnikiem indywidualnie w celu uzgodnienia szczegółów przejazdu. Agencja będzie rezerwowała i opłacała bilety na uzgodnionej z uczestnikiem trasie.

    Wyselekcjonowane osoby nie mogą we własnym zakresie ani rezerwować, ani też opłacać biletów za przejazd, ponieważ Komisja Europejska nie będzie dokonywała zwrotów poniesionych kosztów.

    W przypadku rezygnacji z udziału lub zamiany zaproszonej osoby należy odpowiednio wcześniej powiadomić KE za pośrednictwem eksperta z Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE.

    Zmiany po dokonaniu rezerwacji przelotów nie będą możliwe.

    W celu wyłonienia osób, które zostaną zgłoszone do dofinansowania, kandydat musi zgłosić do Krajowego Punktu Kontaktowego PB UE swoją kandydaturę wysyłając mailem następujące informacje:

    Wypełniony, kompletny formularz ICT_2019_PARTICIPANT_FORM  zawierający:

    • Dane osobowe i kontaktowe
    • Informacje, z jakiego miasta będzie planowany wyjazd/wylot (informacja niezbędna dla agencji organizującej wyjazd).

    Wypełniony, kompletny formularz  ICT_2019_EOI_ FORM zawierający:

    • Opis organizacji
    • Obszar zainteresowań B+R+I
    • Opis pomysłu projektowego wpisującego się w tematy z Programu Pracy LEIT-ICT 2020. Lista tematów (wersja Draft) dostępna w pliku.

    Aby spełnić wymagania zgłoszeniowe należy po kolei:

    • Wypełnić oba formularze (ICT_2019_PARTICIPANT_FORM oraz ICT_2019_EOI_FORM)
    • Wysłać je na adres aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl przed datą zamknięcia naboru (do 25 marca 2019).
    • Weryfikację zgłoszeń przeprowadzi zespół ICT z Krajowego Punktu Kontaktowego, we współpracy z przedstawicielem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

    Zasady formalnej weryfikacji zgłoszeń:

    Oferta finansowania kosztów podróży ze strony KE  skierowana jest do naukowców i przedsiębiorców, którzy:

    • wyrażą gotowość do wygłoszenia prezentacji podczas sesji networkingowych (Networking Sessions)
    • oraz uczestnictwa w sesjach brokerskich organizowanych w ramach Ideal-ist face2face Brokerage Event
    • rejestrując się na spotkanie wyrażą zgodę na Public Profile – ich profil będzie widoczny na liście zgłoszonych uczestników.

    Prezentacja, która będzie przedstawiana podczas sesji networkingowych ma dotyczyć organizacji macierzystej uczestnika spotkania oraz pomysłów projektowych związanych z obszarem ICT (max. 5-minutowa prezentacja przygotowana w Power Point).

    Uwaga: Nie zbieramy prezentacji. Zgłaszanie prezentacji będzie możliwe poprzez stronę internetową spotkania.

    Z każdej organizacji dofinansowanie może uzyskać tylko jedna osoba. W przypadku dużych organizacji (np. uczelni) będzie brane pod uwagę pochodzenie z danej jednostki organizacyjnej (np. z wydziału, katedry czy zakładu). Pierwszeństwo będą miały osoby i organizacje, które w poprzednich latach nie uzyskały dofinansowania.

    Będzie brana pod uwagę kolejność nadesłanych kompletnych zgłoszeń. Niekompletne formularze nie będą brane pod uwagę.

    Na zgłoszenia czekamy do 25 marca 2019 (do godz. 24:00). Należy je wysyłać na adres aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl.  Zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.

    Zasady merytorycznej weryfikacji zgłoszeń (co będzie brane pod uwagę w opisach):

    Opis organizacji (5 punktów):

    • Czy dany podmiot ma osobowość prawną?
    • Jak długo dany podmiot istnieje na rynku?
    • Czy planowane jest składanie wniosku do Horyzontu 2020? W jakim temacie.
    • Czy dany podmiot brał udział w projektach europejskich lub krajowych? Proszę opisać.
    • Czy dany podmiot brał udział w przygotowaniu wniosku do H2020? Opisz rolę (czy partner, czy koordynator)
    • Z jakimi podmiotami dany podmiot współpracuje (nauka, przemysł) Opisz przykłady współpracy.

    Opis pomysłu projektowego (10 punktów):

    • Czy dany pomysł wpisuje się w obszar ICT w programie Horyzont 2020, czy raczej kwalifikuje się do środków krajowych?
    • Czy dany pomysł jest innowacyjny w skali europejskiej?
    • Czy dany pomysł wniesie coś do europejskiej wartości dodanej w danej dziedzinie?
    • Czy jest sprecyzowana grupa odbiorców danej technologii?
    • Czy dany pomysł będzie realizowany w międzynarodowym konsorcjum?
    • Czy opisany pomysł projektowy jest konkretny i zrozumiały?

    Inne zawiązane z formularzem:

    • Czy zaznaczono obszary zainteresowań?
    • Czy wyrażono chęć wygłoszenia prezentacji podczas sesji networkingowych?
    • Czy wyrażono chęć uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w ramach Ideal-ist Face2Face Brokerage Event.

    Terminy:

    25 marca 2019 (godz. 24:00) – ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń do Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;

    26-29 marca 2019 – wyłonienie listy uczestników i wysłanie jej do KE.

    1 kwietnia 2019 – wysłanie powiadomienia do wyselekcjonowanych i odrzuconych osób;

     

    Dodatkowych informacji udziela:

    Aleksandra Ihnatowicz
    Tel.: +48 795 112 967

    Email: aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl